Wat begon als een klassiek Frans restaurant is omgetoverd tot een Aziatische Bistro met een rouw randje.
Het voormalig Brasserie Nieuw Noord heeft plaatsgemaakt voor een nieuw concept dat beter aansluit bij de omliggende markt van het restaurant. Deze transformatie vroeg om een nieuwe huisstijl, inclusief nieuw logo, nieuwe website en natuurlijk nieuwe menukaarten.
De uitdaging was om een logo en huisstijl te creëeren zonder al te veel Oosterse connotatie, maar toch een beetje. De uitstraling moest een rauw randje krijgen en tegelijkertijd aansluiten bij het interieur, waarvoor ik nauwkeurig de vorderingen van de interieur stylist in de gaten heb gehouden.
Van penseel, naar vector
De eerste versies van het Noni logo zijn met penseel op papier geschreven. Zoals in de afbeeldingen hierboven te zien zijn er tientallen stroken uitgeprobeerd om tot het perfecte eindresultaat te komen. Eenmaal tot een keuze gekomen kan het digitalisatieproces beginnen.
In de animatie hier links kun je een schets vergelijken met het digitale eindresultaat.
De penseelstreep in het bovenste gedeelte van het logo wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd, de meeste mensen zien er een pepertje in. Deze penseelstreep komt in verschillende media uiting als losstaand component terug, waaronder op de achterkant van de menukaart.